ПРОЕКТ П Р О Г Р А М И ЕКОНОМІЧНОГО ТА СОЦІАЛЬНОГО РОЗВИТКУ СЕЛИЩА РАТНЕ на 2018 рік

                                                                       ПРОЕКТ

 П Р О Г Р А М А

ЕКОНОМІЧНОГО ТА СОЦІАЛЬНОГО

РОЗВИТКУ СЕЛИЩА РАТНЕ

на 2018 рік

ВСТУП

Програма економічного і соціального розвитку селища Ратне на 2018 рік (далі Програма) розроблена спеціалістами та розглянута на виконавчому комітеті селищної ради відповідно до програм економічного і соціального розвитку області і району з метою забезпечення оптимального балансу інтересів держави в місцевій громаді.

Законодавчою базою для розробки Програми є стратегія прогнозу економічного і соціального розвитку України на 2018 рік, а також складання розрахунків до проекту бюджету на 2018 рік та прогнозу на 2019-2020 роки  Міністерства фінансів України від 1 серпня 2017 року, відповідно до основних макроекономічних показників Закону України «Про державний бюджет України на 2018 рік», Закону України «Про місцеве  самоврядування в Україні», рішення селищної ради від 25 грудня  2017 року № 16/4 «Про селищний бюджет на 2018 рік» та інших законодавчих та нормативних актів України.

              Визначено основні цілі та пріоритетні напрямки із зростанням реального валового внутрішнього продукту на 3 відсотки, індексу споживчих цін на 109  відсотків. Завданнями та критеріями, які сприятимуть стабілізації та покращенню мікроекономічної ситуації, є підвищення мінімальної  заробітної плати  з 3200  до 3723 гривень та гарантованого прожиткового мінімуму до 1700 гривень. Це сприятиме підвищенню реальних грошових доходів, платіжній спроможності населення,  розвитку внутрішнього ринку, збільшенні надходжень в  бюджети усіх рівнів.

          Цілі та заходи, визначені Програмою, будуть реалізовуватися як в цьому, так і в наступні роки, шляхом тісної співпраці органів місцевого самоврядування та територіальної громади з органами виконавчої влади в районі, керівниками установ та організацій господарського комплексу райцентру, підприємцями, роботодавцями та профспілками.

Оцінка   тенденцій економічного розвитку та виконання програми

Робота територіальної громади, зокрема виконавчого комітету, депутатів, селищного голови і спеціалістів спрямовувалася на забезпечення виконання місцевого бюджету, програмних заходів та пріоритетів розвитку селища Ратне на 2017 рік, програм району та області.

В промисловості вироблено та реалізовано промислової продукції  на 108,8 млн. Обсяги експортних операцій зросли на 120,4 відсотки і становилять – 4 млн. 800 тис. дол. США., імпорт товарів зменшився на  19,9 відсотки і становить 1 млн. 101 тис. дол. США або позитивне сальдо становить 3 млн.639 тис. дол. США.

Це дало можливість  забезпечити  виконання дохідної частини  бюджету на  10795,8 тис. грн. при бюджетному призначенні  9997 тис. грн. Доходи бюджету  проти попереднього року збільшилися на 2880 тис грн. або   на 136,4 відсотків. На протязі бюджетного року збільшено та уточнено бюджет на  3264,3  тис. грн.

 Виконання дохідної частини місцевого бюджету дало можливість збалансовано профінансувати  видатки по всіх функціях  загального фонду  13385,1 тис. грн. та спеціального 2229,6  тис. грн.

  Зокрема:  на дошкільні заклади освіти надано іншої субвенції 4066 тис. при кошторисному призначенні 5030 тис., фактично  профінансовано 5005,6 тис., використано  285,6  тис. коштів батьківської плати  за послуги  та 15,7 тис. грн. бюджету розвитку, 9,2 тис. благодійних надходжень в натуральній формі;

 - організація та проведення громадських робіт  - 48,3 тис. – 47,8 тис.;

- інші видатки на соціальний захист населення - 203 тис. – 202,9 тис.;

- заходи з фізичної культури та спорту  - 60 тис. –  60 тис.;

- інші  культурно-освітні заклади та заходи  -  230 тис. – 227,1 тис.;

- поточні трансферти житлово-комунальному господарству на відшкодування різниці в тарифах – 934,8  тис. – 934,8 тис.;

- на утримання галузі благоустрою  міст, сіл і селищ  ВУЖКГ -   – 1395 тис.  поповнення статутного фонду – 30 тис. та придбання  ліхтарів для вуличного освітлення  - 90 тис.;

- надання пільгового кредиту індивідуальним сільським забудовникам  - 180 тис. – 180 тис.;

- обслуговування відповідних кредитів 25,7 тис. –  25,7 тис.;

- видатки  на  запобігання та ліквідацію надзвичайних ситуацій та наслідків стихійного лиха  -  4,5 тис. – 4,5 тис.

- організаційне, інформаційно-аналітичне та матеріально-технічне забезпечення діяльності селищної ради та виконавчого комітету - 2256 тис. – 2248,3тис.;

- утримання та розвиток інфраструктури доріг поточний ремонт, грейдерування, вимостка піском - 1609 тис.  –  1608,9 тис.;

- надано субвенцію на утримання та функціонування ради ветеранів війни і праці, спілці воїнів Афганістану, товариству УТОС та осередку спілки інвалідів 50 тис., на утримання трудового архіву – 56,1 тис., співфінансування на будівництво дитячого садка – 886 тис., грн., на виконання програм соціально – економічного розвитку регіонів – 60 тис. грн.

        У райцентрі удосконалюється інфраструктура дорожнього господарства, водопостачання, вуличного освітлення, підприємств торгівлі, ресторанного господарства, приватної медичної та ветеринарної практики, фармацевтичних, фінансових, страхових, юридичних, поштових, надання платних побутових послуг, послуг з перевезення вантажів та пасажирів.

         На капітальний і поточні ремонти, експлуатацію та утримання доріг комунальної власності  з усіх джерел фінансування  освоєно коштів  майже - 2 млн. 840 тис., в тому числі  коштів обласного бюджету на співфінансування витрат, пов’язаних з капітальним ремонтом дороги з асфальтобетонним покриттям по частині вулиці Замкова протяжністю 467 погонних  метрів -119,5 тис. кошторисною вартістю - 848,3 тис. та частину вулиці  Зелена  250 погонних метрів, кошторисною вартістю – 418,4 тис.

     Проведено поточні ремонти з асфальтобетонним покриттям центральної площі та провулку біля Приватбанку між вулицями 1-го Травня та Каштановою  кошторисною вартістю - 277,4  тис., дороги в парку культури і відпочинку майже – 198 тис. грн. Проведено фінансування тенісного корту,  перенесеного у зв’язку з будівництвом  дитячого садка  – 74,9 тис. грн.

     Відремонтовано щебеневим покриттям вулиці Партизанська  вартістю -199,5 тис., вул. Привітна – 196,6 тис.,  вул. Крайня - 177 тис. грн., та вул. Учительська  - 199 тис. гривень.

       На експлуатаційне утримання та підсипання щебеневих доріг дрібнозернистими щебеневими фракціями, ямковий ремонт, нанесення розміток для пішоходів,  грейдерування, розчистку снігу та вивезення піску на дороги селища освоєно майже  250 тис. гривень.                                                                           

      По вулиці Серпневій проведено будівництво водопроводу, де освоєно майже – 53,3 тис. Проведено гідродинамічне очищення очисних споруд    вартістю - 180 тис.грн., де розпушено та вимито понад 360 кубічних метрів   твердих осадків з технологічних ємкостей по прийому нечистот. Придбано та проведено монтаж системи подачі води  в обхід водонапірної башти вартістю - 59,9 тис. грн. в районі водозабору в урочищі «Грушка».

Придбано ліхтарів вуличного освітлення на суму 90 тис. грн., проведено капітальний ремонт вуличного освітлення по вулицях і провулках Газіна, Граничній, частині Заболоттівської, Корнелюка, Крайній та завершення монтажу вуличного освітлення інших вулиць, замінено старі ліхтарі на більш сучасні по вулиці Центральній на  загальну суму – 131,5 тис.   

         За  рахунок коштів  державного бюджету та  співфінансування селищної ради в смт Ратне завершується будівництво нового дитячого садка, де з початку будівництва освоєно капіталовкладень на суму 18,6 млн. грн., в тому числі з місцевого бюджету селища  майже - 2 млн. гривень. Даний дошкільний заклад планується здати в експлуатацію до нового навчального року.

Відповідно до програми охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання водних ресурсів, профілактики паводків проведено поглиблення та очищення водойм, ліквідація стихійних сміттєзвалищ, косіння та знищення бурянів та інших природоохоронних заходів на суму – 36,2 тис. грн. Висаджено понад 2,5 тисячі дерев,  декоративних кущів, квітів.

                           Формування  здорового конкурентного середовища

Основним завданням щодо формування здорового конкурентного середовища є сприяння у формуванні ефективного механізму державного рівноправного регулювання діяльності суб’єктів малого та середнього бізнесу, підприємств та організацій, включаючи суб’єкти природних монополій, зокрема ВУЖКГ. З метою належного виконання статті 42 Конституції України, статті 20 Закону України  «Про Антимонопольний комітет України», статті 4 Закону України «Про захист економічної конкуренції» необхідність обов’язкового попереднього погодження з територіальним відділенням Антимонопольного комітету рішень, що приймаються органами місцевого самоврядування з питань:

- затвердження  тарифів на житлово-комунальні послуги, їх коригування та прийняття комплексних програм розвитку галузей, регіонів, окремих секторів економіки;

- затвердження  галузевих програм ринкових перетворень, підтримки підприємництва, приватизації майна комунальної власності;

- регулювання підприємницької діяльності, зокрема встановлення заборон чи обмежень на провадження окремих видів діяльності, прийняття правил та умов;

- приватизації, оренди, управління майном комунальної власності;

- сприяти розробці і використанню інвестиційних проектів, здатних забезпечити зростання обсягів виробництва промислової продукції та надання послуг, збільшенню кількості робочих місць, підвищення конкурентоспроможності продукції як на внутрішньому, так і на зовнішніх ринках збуту, підвищення добробуту населення;

- виявлення додаткових резервів наповнення місцевого бюджету, легалізація підприємницької діяльності, удосконалення системи оподаткування;

- створення сприятливих умов для транскордонного співробітництва та залучення в економіку іноземних та вітчизняних інвестицій;

- удосконалювати механізм надходження коштів до бюджету розвитку від продажу земель несільськогосподарського призначення, об’єктів комунальної власності на конкурсних засадах;

- дотримання законодавчо врегульованої процедури приймання регуляторних актів;

- подальше удосконалення дозвільних процедур.

 Підвищення рівня життя, соціальний захист та гарантії соціального                  забезпечення              

             На ринку праці та зайнятості населення сприяти зайнятості населення насамперед неконкурентноспроможних на ринку праці категорій (інвалідів, випускників навчальних закладів, жінок з дітьми та одиноких матерів) шляхом створення нових робочих місць та громадських робіт.

Відповідно до «Програми зайнятості населення селищної ради»  працевлаштувати 85 безробітних осіб, для заняття підприємницькою діяльністю надати грошову допомогу 2-ом особам,  15  роботодавцям надати компенсацію на створення нових робочих місць за рахунок єдиного внеску.

Залучити до участі в оплачуваних громадських роботах 50 осіб.

Забезпечити професійну підготовку  шляхом стажування  7  осіб.

Для оплати громадських робіт направити кошти загального фонду місцевого бюджету та  спеціального  по 50 тис., всього 100 тис. грн.  

           Подальше забезпечення соціально незахищених категорій населення шляхом надання допомоги сім’ям з дітьми, малозабезпеченим сім’ям житлових субсидій, одноразових допомог потерпілим від пожеж, стихійного лиха, лікування, протезування, покращення побутових умов та інших соціальних виплат. Надавати одноразову допомогу на поховання  непрацюючих, безрідних, одиноких  громадян  по 1,5 тис. грн.  Дітям, які підлягають під ці категорії, надаються   пільги  на харчування в дитячому  садку. Не залишати поза увагою селищної ради людей похилого віку, немічних, одиноких, малорухливих, які важкою хворобою приковані до ліжка та надавати одноразову допомогу на їх потреби та нужди згідно пропозицій депутатів по своїх округах. До свята Миколая, Новорічних та Різдвяних свят вручити подарункові набори дітям-інвалідам, сиротам, дітям, позбавленим батьківського піклування, дітям учасників АТО, батьки яких мобілізовані.

 Згідно «Програми соціального захисту та соціального забезпечення населення  селищної ради» для надання адресної матеріальної допомоги на невідкладні цілі виділити кошти в сумі 220 тис. грн.

Надати субвенцію на проведення видатків селищній раді ветеранів війни та праці – 30 тис. , спілці  Афганістану – 10 тис. грн., товариству УТОС – 10 тис., осередку спілки інвалідів – 10 тис., спілці учасників АТО – 10 тис., всього – 70 тис. гривень.

Розвиток  житлового сектору            

                У селищі  понад 330  забудовників ведуть будівництво житла. Очікується ввести в експлуатацію 40 житлових будинків.

          На квартирному обліку перебувають 38 громадян, в тому числі  12 громадян,  які мають бути забезпечені житлом позачергово, 17 чоловік на першочерговому обліку, 9 чоловік на загальній черзі. В минулому році з квартирного обліку знято 10 осіб, яким надані земельні ділянки для будівництва та обслуговування   житлового будинку, господарських будівель та споруд.                                                   

          Гострою проблемою для селища залишається питання виділення земельних ділянок під забудову. У даний час бажаючих будуватися зареєстровано 1335 громадян.    

          В цьому році планується завершити розробку детального плану території на 60 земельних ділянок для будівництва і обслуговування житлових будинків, господарських будівель і споруд в урочищі «Грушка».

           В минулому році селищна рада залучила інвестиції кооперативу «Рать» для будівництва багатоквартирного житлового будинку  на 60 квартир в мікрорайоні селища і надалі  буде сприяти в завершенні його будівництва та забудові нових багатоквартирних будинків. Це дасть можливість частково розв’язувати житлові проблеми жителям селища та інших населених пунктів.                                                                                                  

          Крім того відповідно до енергетичної стратегії України на період до 2030 року та постанови Кабінету Міністрів України від 18.07.1998 року № 1116 «Про заходи щодо розвитку та поліпшення стану електричних мереж для потреб сільської електрифікації», «Програми елекрифікації новозбудованих вулиць селища Ратне  на 2017-2018 роки» надати допомогу забудовникам та направити кошти на реалізацію частини проекту будівництва зовнішніх електричних мереж для електропостачання житлових будинків з господарськими спорудами на житлових масивах в районі автостанції та лісохімзаводу по вулицях Івасюка, Незалежності та Енергетиків.

 Реформування житлово-комунального господарства     

          Реформування житлово-комунального господарства передбачене Законом України  «Про особливості  здійснення права власності в багатоквартирному будинку». Сама стратегія та норми  цього закону розраховані на передачу повноважень, функцій управління та права власності від держави, або органів місцевого самоврядування до управителів – об’єднань співвласників  багатоквартирних будинків, тобто власників  житла.

Всі правові та фінансові зобов’язання на утримання  будинків, допоміжних будівель, споруд  прибудинкових територій,  ремонт, реконструкцію житла,  плата за послуги передаються ОСББ. Формування тарифів повинно базуватися першочергово з дотриманням на об’єктах водопостачання та водовідведення ефективного ресурсозбереження, недопущення непродуктивних втрат на водозаборах,  недопущення  або мінімізація скидів дощових або талих вод в системи водовідведення.

         Забезпечити економічно обґрунтоване підвищення тарифів у всіх галузях житлово-комунального господарства. Не зважаючи на те, що на  утримання галузі благоустрою ВУЖКГ направляється 1660 тис. грн., на відшкодування різниці в тарифах на житлово-комунальні послуги передбачено 600 тис. грн. коштів місцевого бюджету. Необхідно переходити на цивілізовані форми та методи роботи, самоокупності та госпрозрахунку, тобто нарощення обсягів діяльності. В селищі є багато назрілих проблем, які потребують вирішення за бюджетні кошти. Тому до мінімуму скоротити поточні бюджетні призначення (крім капіталовкладень) на утримання  галузі за рахунок збільшення обсягів надання послуг.

Відповідно до чинного законодавства зокрема статті 32 Закону України «Про відходи» та Декларації Європейського Союзу з 1 січня 2018 року комунальна служба зобов’язана сортувати все сміття за видами матеріалів, а також розділяти його для повторного використання. Тому насамперед  необхідно забезпечити потребу в контейнерах по збору відходів шляхом самостійного їх виготовлення.

В минулому та попередніх роках проведені роботи по технічному переоснащенню водозаборів, гідродинамічному очищенню артезіанських свердловин, систем подачі води в обхід водонапірних веж, в тому числі в урочищі «Грушка», що дає можливість завершити будівництво водопровідної мережі в рамках програми «Питна вода» та прокласти водогін через річку Прип’ять для того, щоб ввести в експлуатацію першу чергу цього водопроводу кошторисною вартістю понад 800 тис. (із урахуванням вкладених незавершених інвестицій в попередні роки - 1481 тис.) загальною вартістю понад – 2 млн. 300 тис.,  збільшити кількість споживачів та обсяги надання послуг.

         Такою ж системою подачі води в обхід водонапірної вежі забезпечити водозабір по вулиці Шевченка.

          Крім того в рамках цієї програми за рахунок коштів державного бюджету та співфінансування з місцевого є перспектива придбання та встановлення двох станцій очистки води «Деферум» понад 1 млн. 500 тис. для підвищення якості подачі питної води на водозаборах селища.

На ринку та приринковій території селища, який знаходиться у відомчому підпорядкуванні провести комплекс заходів в першу чергу організаційного характеру, направлених на  недопущення проявів стихійної торгівлі, торгівлі без реєстраційних документів, торгових патентів. Безпосередньо на території ринку не укладати угоди про надання послуг з особами, які здійснюють торгово-посередницьку діяльність  без дозвільних документів, надавати інформацію податковим органам для вжиття адміністративних санкцій, що дасть можливість забезпечити додаткові надходження в місцевий бюджет.  

            На перспективу на дольовй участі (та погодженні обох сторін  зокрема підприємців та селищної ради) за кошти підприємців і місцевого бюджету  виготовити проект реконструкції ринку з метою перетворення торгових рядів на ринку в сучасний пасажний торговий комплекс та забезпечити нормальні умови як для продавців, так і покупців.

 В рамках проекту пасажно-торгового комплексу в першу чергу завершити каналізування  ринкової території та облаштування торгових рядів бруківкою.

Виготовити проектно-кошторисну документацію  та розпочати роботи по облаштуванню огорожі нового кладовища на умовах  співфінансування   коштів церковних громад, прихожан, жителів селища, благодійних внесків та коштів місцевого бюджету. 

Також є ряд і організаційних проблем.Удосконалення потребує кадрова політика ВУЖКГ. В першу чергу робота середньої ланки,  посади  майстрів і інших  працівників  необхідно підбирати кадрами з інженерною технічною освітою, проводити атестацію робочих місць на відповідність займаних посад, підвищувати  рівень відповідальністі  та  виконавчої  дисципліни.

Удосконалення інфраструктури дорожньо-транспортного комплексу, благоустрій та  освітлення

                    Завершити  освітлення вулиці Партизанської, Паркової. Провести  реконструкцію вуличного освітлення по вулиці Центральній енергозберігаючими ліхтарями більшої потужності та освітлити пішохідні переходи по вулиці Центральній та прилеглих вулицях. Здійснити освітлення  вулиць Польової, Яблуневої та провулків Лесі Українки, Партизанської, Шкільної  і інших.

 Відповідно до переліку  доріг та порядку використання коштів обласного бюджету на фінансування витрат, пов’язаних з  розвитком інфраструктури доріг комунальної власності, провести капітальний ремонт дороги по вулиці Набережна з асфальтобетонним покриттям на умовах співфінансування обласного та місцевого бюджетів кошторисною вартістю 1 млн. 700 тис.      

 За рахунок усіх  джерел фінансування провести поточний ремонт доріг щебеневим покриттям по вулицях Гранична,  Каштанова,  Миру, Прип’ятська, Шкільна та завершити ремонт дорожнього покриття вул. Крайньої, на умовах співфінансування коштів жителів вулиці та місцевого бюджету вулицю Річкову. Здійснити капітальний ремонт в’їзного знака смт Ратне.

Провести поточний ремонт з вимосткою піском доріг по вулицях та провулках Газіна, Корнелюка, Лесі Українки, Польова, Шкільна та інших. Провести поточний ямковий ремонт  доріг по вулицях Газіна,  Лесі Українки, Ольги княгині, Серпнева, Шевченка та завершити поточний ремонт облаштування стоянки для автомобілів на ринку та прибудинкових територій  по вулиці Центральній (район автостанції), Садовій (мікрорайон).  В рамках експлуатаційного утримання щебеневих доріг провести підсипку дрібнозернистими фракціями щебеню усі дороги, які цього потребують.  Виконати роботи з відновлення розміток пішохідних переходів, а також розмітки проїжджої частини доріг державної та комунальних форм власності особливо в місцях масового скупчення людей, при потребі встановити дорожні знаки.                   

               Провести обстеження вулиць, здійснювати ряд заходів, направлених на недопущення  дорожньо-транспортних пригод та недопущення травматизму. У разі необхідності встановити та замінити дорожні знаки. В закладах освіти  проводити  виховну та роз’яснювальну роботу по дотриманню безпеки при переході доріг з інтенсивним рухом транспортних засобів  та  проводити інші заходи щодо профілактики дитячого травматизму. Здійснювати аналіз місць концентрації дорожньо-транспортних пригод та впроваджувати заходи щодо зниження показників аварійності на цих ділянках доріг. Залучати громадських активістів, учнів шкіл, вчителів, небайдужу молодь місцевої громади до підготовки та скоординованих дій з безпеки дорожнього руху. Особливу увагу приділяти велосипедистам та пішоходам, оскільки 40 відсотків загиблих складає ця категорія людей. 

              Своєчасно  проводити  грейдерування вулиць, провулків, житлових масивів селища, розчистку снігу та інші профілактичні заходи щодо дотримання дорожнього господарства в належному стані. Ратнівському ВУЖКГ спільно із жителями мікрорайону облаштувати дитячі майданчики для розваг та відпочинку дітей. Встановити дитячий ігровий майданчик у новому житловому масиві по вулиці Лесі Українки.

Провести реконструкцію  (згідно виготовленого проекту),  площі Героїв Майдану перед будинком культури за рахунок виділених  коштів державного бюджету та співфінансування з місцевого бюджету.

Енергозбереження            

              Рекомендувати організаціям і установам райцентру продовжити роботу по втіленню енергозберігаючих технологій. Ратнівському ВУЖКГ на об’єктах водопостачання, водовідведення, освітлення вулиць установити двохтарифні лічильники. Провести капітальний ремонт фасаду та залу засідань адмінприміщення селищної ради із втіленням енергозберігаючих технологій.  Запровадити енергозберігаючі технології при будівництві нового дитячого садка  по вулиці Набережна з підігрівом води на сонячних батареях, встановлення твердопаливного котла та енергозберігаючого освітлення.

Розвиток промисловості

             Сприяти розвитку внутрішнього ринку та розширенню асортименту високоякісної конкурентноспроможної продукції на експорт на ПрАТ «Ратнівський молокозавод» та виробничих підприємствах по переробці деревини. Втілювати інноваційні енергоощадні технології по виробництву нових видів продукції  та збільшенню робочих місць.

             Сприяти створенню привабливого інвестиційного клімату та захисту товаровиробників.

Ринок товарів і послуг

             В селищі функціонують ціла мережа підприємств торгівлі продовольчими та непродовольчими товарами, громадського харчування, фармацевтичних закладів, приватної медичної та ветеринарної практики, нотаріальної, страхової та адвокатської діяльності. Створені умови для формування ефективної системи обслуговування населення, розвитку інфраструктури товарних, фінансових і промислових ринків, що вимагає від органів місцевого самоврядування  в рамках своїх повноважень підвищення

контролю за якістю надання послуг, дотримання правил торгівлі, громадського харчування, забезпечення нормального санітарно- епідеміологічного благополуччя.

              Посилити контроль за роботою підприємств торгівлі, громадського харчування, розважальних закладів за дотриманням розпорядків роботи, реалізацію алкогольних напоїв і тютюнових виробів дітям до 18 років та у вечірній і нічний час. Систематично проводити заходи по притягненню до

адміністративної відповідальності осіб, які порушують правила торгівлі,  розпорядків роботи, торгівлі в заборонених місцях,  правил благоустрою, санітарно-епідеміологічного благополуччя.

             Сприяти і надалі перетворенню ринків в сучасні торговельно-обслуговуючі комплекси із гарантованим насиченням споживчого ринку безпечною продукцією, якістю товарів і послуг, забезпеченням захисту прав споживачів, легалізацією обсягів діяльності та робочих місць.

Охорона здоров’я

Пропагувати здоровий спосіб життя щодо вживання алкогольних напоїв, тютюнопаління, наркозалежності.

Відповідно до державних, регіональних і районних програм  здійснювати профілактичні заходи по  недопущенню  захворювань на СНІД ,  туберкульоз  та інші інфекційні захворювання.

Систематично здійснювати профілактичні огляди населення, учнів шкіл і дошкільних закладів з метою виявлення хворих на ранніх стадіях хвороби.

Проводити комплекс масово-роз’яснювальних профілактичних заходів щодо  попередження травмування та загибелі людей на дорогах, воді, пожарах та інших надзвичайних ситуаціях шляхом навчання в шкільних і дошкільних закладах, підприємствах, установах та організаціях і  засобах масової інформації.

Сприяти реформуванню системи надання первинної медичної допомоги, сучасних  методів діагностики.

Дошкільна  освіта

  На утримання дошкільного дитячого закладу передбачена інша  субвенція  - 5200 тис. при призначенні 5917 тис.  та  додатково направлено із власних доходів місцевого бюджету загального фонду – 717 тис. грн., в тому числі спеціального фонду – 30  тис. грн. Крім того на харчування дітей в бюджеті передбачено 710  тис. грн. або в розрахунку 14 гривень на одну дитину, то  в закладах освіти району на 2018 рік закладено вже по 16 гривень, тому необхідно цю норму привести у відповідність згідно вимог. В місцевому  бюджеті селищної ради  передбачена  субвенція  до районного бюджету на співфінансування будівництва нового дитячого садка  по вул. Набережній в сумі 800 тис. при потребі 1млн. 600 тис. для завершення будівництва та введення в експлуатацію.  

Відповідно до Програми розвитку дошкільної освіти селищної ради на 2018-2020 роки передбачається ряд заходів та фінансових інвестицій з місцевого бюджету, як у діючий, так і у новий щодо вдосконалення  навчально-виховного процесу, методів роботи, матеріального та методичного забезпечення, благоустрою для створення належних умов виховання підростаючого покоління. Організація роботи дошкільного закладу  регламентується  згідно з основними положеннями Державної національної програми «Освіта», Закону України «Про дошкільну освіту», Положення про дошкільний навчальний заклад» і ряду інших законодавчих та нормативних актів України. Програмні заходи та законодавчі ініціативи повинні забезпечити практичні заходи, спрямовані на виконання та реалізацію державної політики в сфері дошкільної освіти в тому числі і  наданні пільг

окремим категоріям батьків та дітей. Із 393 дітей при плановій наповнюваності 240 дітей та фактичній середньорічній відвідуваності 210  дітей.

Фізична культура і спорт

             Відповідно до  Закону України «Про фізичну культуру і спорт» та враховуючи роль і значення фізичної культури і спорту, оздоровлення населення та молоді, селищна рада приділяє цьому належну увагу.

             Відповідно до «Програми забезпечення організації та проведення спортивно-масових заходів Ратнівської селищної ради», з метою підвищення рівня спортивної роботи, створення сприятливих умов для оздоровлення населення, пропаганди здорового способу життя, сприяти подальшому розвитку фізичної культури, а саме:

- створення умов для задоволення  потреб молоді у фізичному розвитку;

- забезпечувати  і формувати  команди на участь у всіх районних спортивних змаганнях та фестивалях;

- залучати молодь до занять фізкультурою і спортом, забезпечити регулярну роботу спортивних залів навчально-виховних закладів райцентру у вечірній час та вихідні дні;

- забезпечити на протязі року виконання організаційних заходів щодо проведення спортивних змагань, на що передбачено 60 тис. грн.;

- залучати кошти спонсорів та місцевого бюджету на облаштування футбольного поля та місць для глядачів на селищному стадіоні та матеріальної підтримки спортсменів.

Культурно освітні заходи

             Відповідно до «Програми забезпечення та проведення змістовного культурного відпочинку жителів селищної ради»,  «Програми забезпечення  організації та проведення Дня селища 2018», «Програми відзначення державних та професійних свят, пам’ятних дат, ювілеїв» забезпечити організацію та проведення змістовного, культурного відпочинку населення, залучення широкої громадськості, молоді, дітей.

          Велика увага в селищі приділяється питанням підтримки культури, збереження і примноження здобутків, традицій та народної культури, аматорської творчості, художньої самодіяльності.

          Пріоритетом в культурній політиці залишається народна культура, яка є головним елементом національної консолідації, важливим чинником утвердження ідей державності.

          Бібліотечні заклади  повинні стати осередками пропаганди книги, скарбницями багатств людського духу, які об’єднують людей старшого віку, дітей та молодь.

Охорона навколишнього природного середовища             

             Відповідно до  постанови кабінету Міністрів України «Про затвердження переліку видів діяльності, що належать до природоохоронних

заходів» забезпечити охорону та раціональне використання водних ресурсів, повітря, земель, зелених насаджень, утилізації твердих побутових відходів. Подальше створення зелених прибережних зон з комплексом заходів, спрямованих на запобігання забрудненню засміченню та виснаженню водних ресурсів. Провести обстеження водойм, річок  в місцях літнього відпочинку людей.

             

Ратнівська селищна рада

44100, Україна, обл.Волинська, смт. Ратне вул. Шевченка, 1

local_phone(03366) 21830