Ратнівська селищна рада
Ратнівська територіальна громада
Логотип Diia Герб України
gov.ua місцеве самоврядування України
  Пошук

Рішення сесії №22/11 «Про Комплексну програму захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру у Ратнівській селищній раді на 2021-2025 роки у новій редакції»

Кількість переглядів: 66
Скликання: 8 скликання
Сесія: 22 сесія 15.12.2022
Тип документу: Рішення сесії
Дата: 15.12.2022
Автор: Бойко Сергій Якович
Номер документу: 22/11
Назва документу: Про Комплексну програму захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру у Ратнівській селищній раді на 2021-2025 роки у новій редакції
Прикріплені файли:
  1. Про Комплексну програму захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру у Ратнівській селищній раді на 2021-2025 роки у новій редакції (0.12 МБ)

 
РАТНІВСЬКА СЕЛИЩНА РАДА
ВОСЬМЕ СКЛИКАННЯ
    
РІШЕННЯ

15 грудня 2022 року                        смт Ратне                                                № 22/11
         
Про Комплексну програму захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру у Ратнівській селищній раді на 2021-2025 роки у новій редакції

Керуючись пунктом 22 частини 1 статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», відповідно до Кодексу цивільного захисту України, постанов Кабінету Міністрів України від 09 січня 2014 року №11 «Про затвердження Положення про єдину державну систему цивільного захисту», від 11 березня 2015 року № 101 «Про затвердження типових положень про функціональну і територіальну підсистему єдиної державної системи цивільного захисту», з метою реалізації державної політики у сфері цивільного захисту, забезпечення охорони життя, здоров’я людей та навколишнього природного середовища, для запобігання та реагування на надзвичайні події та ситуації, створення оперативного матеріального резерву, Ратнівська селищна рада

ВИРІШИЛА: 

1. Затвердити Комплексну програму захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру у Ратнівській селищній раді на 2021-2025 роки (далі - Програма) у новій редакції.  
2. Вважати таким, що втратило чинність рішення Ратнівської селищної ради від 15.12.2020 року № 2/37 «Про Комплексну програму захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру у Ратнівській селищній раді на 2021-2025 роки».
3. Контроль за виконанням рішення покласти на постійну комісію з питань містобудування, будівництва, житлово-комунального господарства та комунальної власності, земельних відносин та екології.

Селищний голова                                                                           Віталій БІРУК

ЗАТВЕРДЖЕНО                                                      Рішення Ратнівської селищної ради
від 15.12.2022 року № 22/11


КОМПЛЕКСНА ПРОГРАМА
захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру у Ратнівській селищній раді на 2021-2025 роки
(нова редакція)


І. Паспорт Програми

1    Ініціатор розроблення Програми     Ратнівська селищна рада 
2    Розробник Програми    Виконавчий комітет Ратнівської селищної ради 
3    Співрозробники Програми    Прип’ятська експлуатаційна дільниця регіонального офісу водних ресурсів у Волинській області, ДП «Ратнівське лісомисливське  господарство». 14 Державна пожежно-рятувальна частина 2 Державний пожежно-рятувальний загін Головного управління ДСНС України в області.
4    Відповідальні виконавці Програми    Виконавчі органи селищної ради, Прип’ятська експлуатаційна дільниця регіонального офісу водних ресурсів у Волинській області, ДП «Ратнівське лісомисливське господарство», 14 Державна пожежно-рятувальна частина 2 Державний пожежно-рятувальний загін Головного управління ДСНС України в області.
5    Учасники Програми    Виконавчий комітет Ратнівської селищної ради, Прип’ятська експлуатаційна дільниця регіонального офісу водних ресурсів у Волинській області, ДП «Ратнівське лісомисливське господарство», 14 Державна пожежно-рятувальна частина 2 Державний пожежно-рятувальний загін Головного управління ДСНС України в області.
6    Терміни реалізації Програми    2021-2025 роки 
7    Перелік місцевих бюджетів, які беруть участь у виконанні Програми    Бюджет Ратнівської селищної територіальної громади та кошти інших джерел, не заборонених законодавством
8    Загальний обсяг фінансових ресурсів, необхідних для реалізації Програми, всього    Загальний обсяг – 187 тис. грн
Селищний  бюджет – 186 тис. грн
Кошти інших джерел– 100 тис. грн
9    Основні джерела фінансування Програми    Кошти бюджету Ратнівської селищної територіальної громади, кошти інших джерел, не заборонених законодавством


ІІ. Визначення проблеми, на розв’язання якої спрямована Програма

Комплексна програма захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру на 2021-2025 роки спрямована на реалізацію в селищній раді державної політики у сфері захисту населення і територій щодо попередження виникнення надзвичайних ситуацій (подій), своєчасного і повномасштабного реагування силами та засобами, а також надання допомоги населенню для ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій (подій) тощо.
Аналіз природних процесів за минулі роки свідчить, що на території Ратнівської селищної ради мають місце екстремальні метеорологічні явища (сильні вітри, град, зливи, повені, обледеніння ліній електропередач), які можуть спричинити надзвичайні ситуації місцевого рівня. В окремих випадках вони набувають масштабного характеру і завдають значних збитків господарству, населенню та громаді в цілому. Крім того, є низка факторів, які сприяють виникненню надзвичайних ситуацій техногенного характеру. До них належать такі: недотримання правил пожежної безпеки і техніки безпеки на виробництві та в побуті, недостатнє матеріально-технічне забезпечення та впровадження заходів щодо запобігання небезпечним техногенним явищам, незадовільний стан внутрішньогосподарських меліоративних каналів та споруд, які перебувають у вкрай незадовільному стані. Окрім цього, протягом останніх років на території громади щороку виникає близько 30-40 пожеж, в наслідок яких матеріальні збитки в середньому становлять 80-120 тис. грн.
Ряд сільських населених пунктів знаходиться на значній відстані від місць розташування основних пожежно-рятувальних підрозділів УДСНС України. Тому вагому роль у забезпеченні пожежної безпеки в сільській місцевості відіграє наявність боєздатних підрозділів місцевої пожежної охорони (далі – МПО). На території громади функціонує 3 МПО, що знаходяться в селах Жиричі, Гірники, Млинове. Враховуючи технічні характеристики пожежних автомобілів, вогнегасних речовин вистачає на 5-10 хв роботи насоса з подачею води, тому черговому караулу доводиться здійснювати заправку пожежного автомобіля водою з пожежних гідрантів, водонапірних веж або водойм. Складність гасіння пожеж на території селищної ради полягає в тому, що в ній відсутня вітка пожежних гідрантів для швидкого забору води та безперебійної подачі вогнегасних речовин. Членам МПО та оперативним розрахункам державної пожежно-рятувальної частини доводиться здійснювати забір води з пожежних водоймищ або взагалі з приватних ставків, які не обладнані під’їздами для пожежних автомобілів. 
Залучення підрозділів МПО значно сприяє зменшенню негативних наслідків від цих пожеж, не дає змоги розповсюджуватись пожежам на початковій стадії та дозволяє значно мінімізувати матеріальні збитки, завдані ними.
З огляду на кількість нещасних випадків на водних об’єктах території громади ефективність діяльності системи забезпечення безпеки людей на них та відповідних служб у сфері здійснення запобіжних і профілактичних заходів не в повній мірі відповідає вимогам сьогодення. Зазначені обставини визначають необхідність відпрацювання нових підходів у сфері запобігання загибелі людей на водних об’єктах, запровадження в районі попереджувальних заходів шляхом розроблення і реалізації відповідних заходів. 
Також залишається невирішеним питання щодо укриття населення та працівників у захисних спорудах цивільного захисту. В більшості укриттів за останні 20 років проводилося лише прибирання та інколи косметичні ремонти, вони не забезпечувалися необхідним майном та обладнанням через постійний брак коштів в бюджетах всіх рівнів. Проаналізувавши стан захисних споруд території селищної ради, варто зазначити, що захисні споруди практично обмежено готові до укриття населення в мирний та військовий час.
В умовах воєнного стану захисні споруди у сфері цивільного захисту потребують приведення у готовність відповідно до законодавства.
Одним з головних і невід’ємних елементів захисту держави є забезпечення охорони та оборони об’єктів інфраструктури та потенційно небезпечних об’єктів, розташованих на території селищної ради, створення системи захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного, природного та воєнного характеру.
Створення матеріального резерву спрямова не на досягнення взаємопов’язаних цілей, а саме:
визначення обсягів та джерел фінансування для створення матеріальних резервів;
здійснення заходів з накопичення та поповнення матеріальних резервів за встановленими нормами;
встановлення порядку зберігання та обліку резервів на пристосованих об'єктах; 
здійснення запобіжних заходів у разі загрози виникнення надзвичайних ситуацій;
ліквідації надзвичайних ситуацій техногенного і природного характеру та їх наслідків;
проведення невідкладних відновлювальних робіт;
розгортання та утримання тимчасових пунктів проживання і харчування постраждалих.
Матеріальний резерв - будівельні матеріали, пальне, ліки, продовольство, техніка, технічні засоби та інші матеріальні цінності, призначені для проведення невідкладних відновлювальних робіт і заходів, спрямованих на запобігання, ліквідацію надзвичайних ситуацій техногенного і природного характеру та їх наслідків. 

ІІІ. Мета Програми
Метою Програми є вирішення комплексу завдань щодо попередження виникнення надзвичайних ситуацій (подій) техногенного та природного характеру (зниження рівня негативного впливу) на території селищної ради, забезпечення відповідного рівня готовності органів управління, сил та засобів до реагування щодо захисту населення і територій та надання допомоги населенню з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій (подій) в інтересах безпеки окремої людини, суспільства та  довкілля.
Для досягнення зазначеної мети передбачається вирішити відповідний комплекс завдань, напрямки реалізації яких є складовими відповідних заходів, а саме:
- попередження виникнення надзвичайних ситуацій (подій), підвищення рівня ефективності управління, подальшого розвитку і вдосконалення сил, засобів та оперативного реагування щодо ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій (подій), а також надання належної допомоги населенню;
- утримання та технічне переоснащення захисних споруд цивільного захисту в населених пунктах району;
- забезпечення організації заходів реагування на надзвичайні ситуації (події) техногенного та природного характеру; 
- забезпечення сучасного рівня пожежної та техногенної безпеки;
- попередження та ліквідація надзвичайних ситуацій (подій) на водних об’єктах;
- створення матеріального резерву для швидкого реагування на надзвичайні ситуації техногенного та природного характеру.

ІV. Обсяги та джерела фінансування, строки виконання Програми

Фінансування Програми здійснюється відповідно до чинного законодавства за рахунок коштів селищного бюджету, а також інших не заборонених законодавством джерел протягом п’яти років.
Орієнтовний обсяг фінансування Програми становить 187 000 грн, з них 186 000 грн - за рахунок селищного бюджету, 100 тис. грн - за рахунок коштів інших джерел, які не заборонені законодавством.
Обсяг фінансування Програми уточнюється щороку під час складання проєкту селищного бюджету на відповідний рік.
Ресурсне забезпечення Комплексної програми захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру на 2021 - 2025 роки наведене у розділі VII.

V. Завдання і заходи Програми та результативні показники

В результаті виконання Програми прогнозується значне підвищення рівня функціонування субланки ланки територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту. Внаслідок цього будуть створені позитивні умови щодо реалізації в селищній раді державної політики у сферах діяльності, які спрямовані на максимально можливе системне та економічно обґрунтоване зменшення негативного впливу надзвичайних ситуацій (подій) та їх наслідків на населення, об’єкти господарювання та довкілля:
- зменшення збитків від наслідків надзвичайних ситуацій;
- реалізація запланованого комплексу заходів щодо запобігання виникненню надзвичайних ситуацій (подій) техногенного та природного походження сприятиме зменшенню їх кількості на території селищної ради, зменшенню бюджетних витрат на ліквідацію наслідків надзвичайних ситуацій (подій) та зменшенню втрат населення;
- реалізація передбачених Програмою заходів, спрямованих на розвиток та вдосконалення сил реагування, сприятиме розширенню діапазону дій аварійно-рятувальних підрозділів (команд), підвищенню оперативності та ефективності проведення першочергових аварійно-рятувальних робіт, наслідком чого має стати зменшення втрат від надзвичайних ситуацій (подій).
Ефективність системного регулювання безпекою доведена позитивним досвідом розвинених країн Європи, де вже протягом тривалого часу впроваджуються превентивні заходи, що значно зменшило кількість надзвичайних ситуацій (подій) техногенного походження та зменшило втрати від надзвичайних ситуацій природного характеру.
Реалізація заходів Програми дасть змогу використати науковий, технічний та організаційний досвід з метою значного підвищення рівня щодо практичного запровадження в селищній раді Єдиної державної системи попередження  виникнення надзвичайних ситуацій (подій) техногенного та природного характеру (зниження рівня негативного впливу), готовності сил і засобів до реагування щодо захисту населення і територій та надання допомоги населенню з ліквідації наслідків в інтересах безпеки окремої людини, суспільства та довкілля. 
Зведені показники орієнтовної вартості заходів Програми наведені у розділі VIII.

VІ. Координація та контроль за виконанням Програми

Контроль за реалізацією заходів, передбачених Програмою, покладається на постійну комісію з питань містобудування, будівництва, житлово-комунального господарства та комунальної власності, земельних відносин та екології.

 

 

VII. Ресурсне забезпечення Програми

тис. грн
Обсяг коштів, які пропонується залучити на виконання Програми    Етапи виконання Програми    Всього витрат на виконання Програми
    2021 рік    2022 рік    2023 рік    2024 рік    2025 рік    
Всього, у тому числі:     1840    4560    4180    4000    4120    18700
Бюджет Ратнівської селищної територіальної громади     1820    4540    4160    3980    4100    18600
Кошти інших джерел, не заборонених законодавством      20    20    20    20    20    100,00

VIII. Зведені показники орієнтовної вартості заходів Програми

1.    Захист населення і територій від пожеж в природних екосистемах
Найменування заходу    Прогнозний обсяг фінансових ресурсів для виконання завдань, тис. грн    У тому числі за роками, тис. грн
        
        2021    2022    2023    2024    2025
Влаштування штучних пожежних водойм на пожежонебезпечних ділянках торфовищ та лісових масивів    1200    -    300    300    300    300
                        


2.    Заходи захисту населеннх пунктів Ратнівської селищної ради від шкідливої дії вод
Найменування заходу    Прогнозний обсяг фінансових ресурсів для виконання завдань, тис. грн    У тому числі за роками, тис. грн
        
        2021    2022    2023    2024    2025
Влаштування водовідвідних кюветів    1700    300    300    300    400    400
                        


3.    Покращення стану пожежної та техногенної безпеки Ратнівської селищної ради
Найменування заходу    Прогнозний обсяг фінансових ресурсів для виконання завдань, тис. грн    У тому числі за роками, тис. грн
        
        2021    2022    2023    2024    2025
1. Створення резерву паливно-мастильних матеріалів для гасіння пожеж.
2.    Придбання радіостанції цифрового зв’язку.
3.    Закупівля запасних частин та ремонт пожежної техніки, обладнання, приміщень.
4.    Виплата заробітної плати членам МПО.    480


200


520

8400    60


-


60

1000    90


50


100

1500    100


50


110

1800    110


50


120

2000    120


50


130

2100
                        
Всього    9600    1120    1740    2060    2280    2400

4.Покращення стану утримання захисних споруд цивільного захисту комунальної форми власності
Найменування заходу    Прогнозний обсяг фінансових ресурсів для виконання завдань, тис. грн    У тому числі за роками, тис. грн
        
        2021    2022    2023    2024    2025
Проведення поточних ремонтів захисних споруд цивільного захисту комунальної власності    2100    100    500    500    500    500
                        

5. Створення матеріального резерву Ратнівської селищної ради
Найменування заходу    Прогнозний обсяг фінансових ресурсів для виконання завдань, тис. грн    У тому числі за роками, тис. грн
        
        2021    2022    2023    2024    2025
1.    Придбання паливно-мастильних матеріалів.
2.    Придбання продуктів харчування.
3.    Придбання будівельних матеріалів.
4.    Придбання засобів енергопостачання.
5.    Придбання речового майна.
6.    Засоби забезпечення аварійно-відновлюваних робіт.
7.    Придбання засобів насосного обладнання.
8.    Засоби загальногосподарського призначення.    4000    300    1700    1000    500    500


« повернутися до всіх документів

Код для вставки на сайт

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь