Ратнівська селищна рада
Ратнівська територіальна громада
gov.ua місцеве самоврядування України
  Пошук

Повідомлення про початок проведення громадського обговорення

Дата: 07.07.2021 14:43
Кількість переглядів: 162

Інформація про проведення громадського обговорення щодо припинення юридичної особи ЗОШ І-ІІ ступеня с. Краска та юридичної особи ЗОШ І ступеня с. Доманове та обговорення відповідних проектів рішень, що виноситимуться на розгляд Ратнівської селищної ради

1. Найменування організатора громадського обговорення – Ратнівська селищна рада.
2. Ініціатор громадського обговорення – робоча група з питань вивчення матеріально-технічного забезпечення та фінансового стану мережі закладів освіти громади та перспектив їх розвитку, склад якої затверджений розпорядженням Ратнівського селищного голови від 08 червня 2021 року № 21 «Про створення робочої групи з питань вивчення матеріально-технічного забезпечення та фінансового стану мережі закладів освіти громади та перспектив їх розвитку».
3. Мета: вивчення думки жителів сіл Краска та Доманове щодо припинення юридичної особи ЗОШ І-ІІ ступеня с. Краска та юридичної особи ЗОШ І ступеня с. Доманове та обговорення відповідних проектів рішень, що виноситимуться на розгляд Ратнівської селищної ради. 
Згідно з частиною 1 статті 143 Конституції України територіальні громади села, селища, міста безпосередньо або через утворені ними органи місцевого самоврядування утворюють, реорганізовують та ліквідовують комунальні підприємства, організації і установи, а також здійснюють контроль за їх діяльністю, вирішують інші питання місцевого значення, віднесені законом до їхньої компетенції.
Відповідно до пункту 30 статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» реорганізація або ліквідація навчальних закладів комунальної форми власності здійснюється за рішенням місцевої ради.
Відповідно до частини 3 статті 66 Закону України «Про освіту» селищні ради  засновують заклади освіти, а також реорганізовують, перепрофільовують (змінюють тип) та ліквідовують їх з урахуванням спеціальних законів.
Згідно зі статтею 32 Закону України «Про повну загальну середню освіту» рішення про утворення, реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання (зміну типу) закладу загальної середньої освіти приймає його засновник (засновники).
Мережа закладів загальної середньої освіти формується відповідно до законодавства з урахуванням соціально-економічної та демографічної ситуації, а також відповідно до культурно-освітніх та інших потреб територіальної громади. 
Реорганізація і ліквідація закладів загальної середньої освіти у сільській місцевості допускаються лише після громадських консультацій обговорення проекту відповідного рішення засновника.
Враховуючи вищевказані положення, оптимальне функціонування мережі закладів загальної середньої освіти громади повинно виходити з об’єктивно існуючого запиту на освітні послуги.
На сьогодні на території Ратнівської селищної ради функціонують 15 ЗЗСО з них: вісім –   І-ІІІ ступеня, шість –  І-ІІ ступеня та один – І ступеня. 
Розрахункова наповнюваність класів визначається з урахуванням кількості населення та щільності його проживання і є основною складовою у розрахунку субвенції з державного бюджету, яка передбачена  на заробітну плату педагогічних працівників. 
Середня вартість утримання одного учня  в ЗЗСО Ратнівської селищної ради становить  22 763 тисячі грн на рік. 
Кількість учнів, що здобувають освіту на усіх рівнях, складає 3751 учень. Значна видаткова частина бюджету Ратнівської  територіальної громади використовується на забезпечення надання освітніх послуг. Заклади освіти з нижчою фактичною наповнюваністю класів у порівнянні з розрахунковою є найбільш затратними комунальними установами (у перерахунку на одного учня). Згідно аналізу даних з ДІСО розрахункова наповнюваність класів становить 18,5 учнів, а фактична – 18,76 в середньому по ЗЗСО громади. Нижчий показник ФНК у ЗОШ І-ІІ ступеня с. Краска становить 10,00 учнів, а у ЗОШ І ступеня с.Доманове – 7.

У 2020-2021 навчальному році у ЗОШ І-ІІ ступеня с. Краска освіту здобувало 30 учнів, а на наступний навчальний рік буде 26:  в першому  класі – 0, другому класі - 3, третьому класі – 2, четвертому класі – 0, п’ятому класі – 4, шостому класі – 7, сьомому класі – 5, восьмому класі – 5, дев’ятому – 0 учнів. Освітній процес у закладі забезпечує 18 педагогічних працівників, з них 1 пенсіонер, 5 – декретна відпустка, а також 6 осіб обслуговуючого персоналу (в тому числі 2 – декретна відпустка).
У ЗОШ І ступеня с. Доманове навчалося 21 учень, а на наступний навчальний рік буде 17:  в першому  класі – 2, другому класі - 3, третьому класі – 5, четвертому класі – 7. Освітній процес у закладі забезпечує 4 педагогічні працівники та 1 особа обслуговуючого персоналу.
Тобто, жоден з класів вищезазначених закладів не відповідає мінімальному рівню наповнюваності. Враховуючи те, що державна освітня субвенція покриває лише заробітну плату педагогічного персоналу, громада за рахунок місцевого бюджету фінансує комунальні послуги та утримання технічного персоналу, хоча ці кошти громада могла б вкладати в енергоефективні заходи та спрямовувати на проекти розвитку.
Кількість учнів у класі (наповнюваність класу) державного, комунального закладу освіти не може становити менше 5 учнів (частина 2 стаття 12 Закону України «Про повну загальну середню освіту»).
Вищезазначеним вимогам не відповідає наповненість шести  з дев’яти класів ЗОШ І-ІІ ступеня с.Краска, та 2 класи з чотирьох у ЗОШ І ступеня с.Доманове.
Показник наповнюваності ЗОШ І-ІІ ступеня с.Краска та ЗОШ І ступеня с.Доманове є незмінно низьким протягом тривалого часу, що свідчить про низький соціальний попит селищної громади на освітні послуги на вказаній території.  
Пунктом 6 частини 1 статті 7 Бюджетного Кодексу України передбачено, що бюджетна система ґрунтується, в тому числі, на принципі ефективності та результативності - при складанні та виконанні бюджетів усі учасники бюджетного процесу мають прагнути досягнення цілей, запланованих на основі національної системи цінностей і завдань інноваційного розвитку економіки, шляхом забезпечення якісного надання публічних послуг при залученні мінімального обсягу бюджетних коштів та досягнення максимального результату при використанні визначеного бюджетом обсягу коштів.
Використання коштів державної освітньої субвенції та коштів бюджету Ратнівської селищної територіальної громади  на утримання вищезгаданих закладів освіти не відповідає принципам, визначеним Бюджетним Кодексом України. Крім того, надмірні витрати позбавляють можливості реінвестувати кошти громади у розвиток спроможної освітньої мережі.
Сучасний світ наукового та технічного прогресу дедалі наполегливіше вимагає конкурентоспроможного громадянина. Здобуття освіти у великих шкільних колективах сприяє здоровій конкуренції між здобувачами освіти, їх прогресивному, гармонійному розвитку, сприяє змагальності, духу суперництва, де є бажання тягнутися до кращого, до сильнішого.  
Отже, прийняття проєкту рішення, винесеного на обговорення, є важливим та необхідним управлінським кроком, який має під собою соціальні та економічні підстави. 
У разі реорганізації чи ліквідації закладу загальної середньої освіти засновник зобов’язаний забезпечити учням можливість продовжити здобуття загальної середньої освіти на відповідному рівні освіти (частина 2 ст. 32 Закону України «Про повну загальну середню освіту»).
На виконання даної норми, з метою забезпечення реалізації гарантій права на здобуття кожним якісної загальної середньої освіти на даний час проводиться комплекс заходів, які дозволять уникнути незручностей в реалізації права на здобуття загальної середньої освіти в іншому закладі освіти із забезпеченням територіальної доступності. Зокрема учні з с.Краска будуть підвозитись шкільним автобусом, який перебуває на балансі міжшкільного навчально-виробничого комбінату смт Ратне до найближчого територіально доступного закладу – НВК «ЗОШ І-ІІІ ступеня-дитячий садок» с. Здомишель та зворотно.
Здобувачі освіти з с.Доманове будуть підвозитись шкільним автобусом, який буде придбаний на умовах співфінансування з обласним бюджетом до НВК «ЗОШ І-ІІ ступеня-дитячий садок» с.Млинове. До моменту проведення процедур закупівлі підвезення може здійснюватись шкільним автобусом НВК с.Кортеліси тим більше, що вже 21 учень у 2020-2021 н.р. підвозився даним шкільним автобусом до НВК с.Млинове з с.Доманове.
Таким чином, прийняття та виконання цього рішення створить сприятливі умови для реалізації державної політики в сфері освіти, поліпшення освітнього процесу, зменшить матеріальні витрати, пов’язані з ефективним функціонуванням закладів загальної середньої освіти.
Оптимізація малокомплектних закладів освіти є важливою не лише з метою економії бюджетних коштів, а й для  забезпечення надання якісних освітніх послуг здобувачам освіти.
4. Проведення консультацій з громадськістю щодо припинення юридичної особи ЗОШ І-ІІ ступеня с. Краска та юридичної особи ЗОШ І ступеня с. Доманове у формі публічного громадського обговорення відбуватимуться з 07 липня 2021 року по 21 липня 2021 року включно.
5. Проведення зустрічей керівництва Ратнівської селищної ради, управління гуманітарної політики Ратнівської селищної ради та робочої групи з питань вивчення матеріально-технічного забезпечення та фінансового стану мережі закладів освіти громади та перспектив їх розвитку з представниками громадськості села Краска відбудеться о 10.00 годині 09 липня 2021 року та села Доманове  - о 12.00 годині 09 липня 2021 року.
6. Пропозиції та зауваження по питаннях, що виносяться на громадське обговорення прийматимуться від учасників такого обговорення в усній та письмовій формі під час публічних заходів та у письмовій формі  на поштову і електронну адреси Ратнівської селищної ради до 14.00 години 20 липня 2021 року.
7. За більш детальною інформацією щодо проведення громадського обговорення звертатися до секретаря робочої групи з питань вивчення матеріально-технічного забезпечення та фінансового стану мережі закладів освіти громади та перспектив їх розвитку Шури Ольги Василівни, тел. +380989194053.


Коментарі:

Ваш коментар може бути першим :)

Додати коментар


« повернутися

Коментування статті/новини

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора