Ратнівська селищна рада
Ратнівська територіальна громада
Логотип Diia Герб України
gov.ua місцеве самоврядування України
  Пошук

Новини

06 Травня, 2022 р., 08:15
Суб’єкт господарювання при здійсненні роздрібної торгівлі алкогольними напоями (тютюновими виробами) у безготівковій формі (у тому числі шляхом переказу коштів із розрахункового рахунку на розрахунковий рахунок через установи банку), зобов’язаний застосовувати реєстратори розрахункових операцій (далі – РРО) та або програмні РРО з обов’язковою видачею у паперовій та/або електронній формі фіскального касового чека, в якому зазначено форму оплати – безготівкова. Відповідно до ст. 1 Закону України від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» зі змінами та доповненнями (далі – Закон № 481) роздрібна торгівля – діяльність по продажу товарів безпосередньо громадянам та іншим кінцевим споживачам для їх особистого некомерційного використання незалежно від форми розрахунків, у тому числі на розлив у ресторанах, кафе, барах, інших суб’єктах господарювання (у тому числі іноземних суб’єктах господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) громадського харчування. Роздрібна торгівля, зокрема, алкогольними напоями (крім столових вин) або тютюновими виробами може здійснюватися суб’єктами господарювання (у тому числі іноземними суб’єктами господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) всіх форм власності, у тому числі їх виробниками, за наявності у них ліцензій на роздрібну торгівлю (ст. 15 Закону № 481). У заяві про видачу ліцензії на роздрібну торгівлю, зокрема, алкогольними напоями, тютюновими виробами додатково зазначаються адреса місця торгівлі, перелік реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО), програмних РРО (далі – ПРРО) (книг обліку розрахункових операцій – далі – КОРО), які знаходяться у місці торгівлі, а також інформація про них: модель, модифікація, заводський номер, виробник, дата виготовлення; реєстраційні номери посвідчень РРО (КОРО), фіскальні номери ПРРО, які знаходяться у місці торгівлі, та дата початку їх обліку в контролюючих органах. Пунктом 1.4 глави І Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті, затвердженої постановою Правління Національного банку України від 21 січня 2004 року № 22, із змінами та доповненнями визначено, що безготівкові розрахунки – це перерахування певної суми коштів з рахунків платників на рахунки отримувачів коштів, а також перерахування банками за дорученням підприємств і фізичних осіб коштів, унесених ними готівкою в касу банку, на рахунки отримувачів коштів. Ці розрахунки проводяться банком на підставі розрахункових документів на паперових носіях чи в електронному вигляді. Згідно з ст. 2 Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 265) розрахункова операція це, зокрема, приймання від покупця готівкових коштів, платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо за місцем реалізації товарів (послуг), а у разі застосування банківської платіжної картки – оформлення відповідного розрахункового документа щодо оплати в безготівковій формі товару (послуги) банком покупця або, у разі повернення товару (відмови від послуги), оформлення розрахункових документів щодо перерахування коштів у банк покупця. Суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції, зокрема, в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, зобов’язані проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи РРО або через зареєстровані фіскальним сервером контролюючого органу ПРРО зі створенням у паперовій та/або електронній формі відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених Законом № 265, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок (ст. 3 Закону № 265). Відповідно до п. 1 розд. II Положення про форму та зміст розрахункових документів/електронних розрахункових документів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 21.01.2016 № 13 із змінами та доповненнями, визначено, що фіскальний касовий чек на товари (послуги) – розрахунковий документ/електронний розрахунковий документ, створений у паперовій та/або електронній формі (електронний розрахунковий документ), РРО або ПРРО при проведенні розрахунків за продані товари (надані послуги). Тобто, суб’єкт господарювання, який має ліцензію на роздрібну торгівлю алкогольними напоями (тютюновими виробами), може здійснювати продаж таких товарів у безготівковій формі (у тому числі шляхом переказу коштів із розрахункового рахунку на розрахунковий рахунок через установи банку), за умови застосування РРО та або ПРРО в установленому Законом № 265 порядку, під час видачі споживачу алкогольної продукції та обов’язкової видачі у паперовій та/або електронній формі фіскального касового чека, в якому зазначає форму оплати – безготівкова. Сектор інформаційної взаємодії ГУ ДПС у Волинській області
04 Травня, 2022 р., 17:07
«Квітковий» благоустрій території біля головної будівлі Ратнівської громади наводили учора, 03 травня 2022 року. Працівниками комунальної установи «Центр безпеки і життєдіяльності громади» Ратнівської селищної ради висаджено десятки саджанців бегонії. Тож тепер, рослини цвістимуть та милуватимуть своїми барвами аж до морозів.
04 Травня, 2022 р., 14:07
I. Щодо особливостей здійснення заходів фінансового контролю в умовах воєнного стану 3 березня 2022 року Верховна Рада України прийняла Закон України «Про захист інтересів суб’єктів подання звітності та інших документів у період дії воєнного стану або стану війни» (далі – Закон № 2115-IX)1, яким відтермінувала строк подання фізичними особами документів, подання яких вимагається відповідно до норм чинного законодавства в документальній та/або електронній формі, на строк до трьох місяців після припинення чи скасування воєнного стану або стану війни за весь період обов’язку подати документи. Ураховуючи положення Закону № 2115-ІХ, Національне агентство підготувало роз’яснення від 07.03.2022 № 4 (далі – Роз’яснення) щодо застосування окремих положень Закону України «Про запобігання корупції» стосовно заходів фінансового контролю в умовах воєнного стану (подання декларації, повідомлення про суттєві зміни в майновому стані, повідомлення про відкриття валютного рахунка в установі банку-нерезидента, проведення перевірок) (додається). У Роз’ясненнях Національне агентство звертає увагу на те, що щорічну декларацію за 2021 рік суб’єкт декларування має подати протягом трьох місяців після припинення чи скасування воєнного стану або стану війни.  Аналогічне правило застосовується і до інших видів декларацій, передбачених антикорупційним законодавством, якщо обов’язок з їх подання виник у декларанта у період дії воєнного стану. Також переносяться строки подання повідомлень про суттєві зміни в майновому стані та відкриття валютного рахунку в банку-нерезиденті, якщо обов’язок з їх подання виник під час дії воєнного стану. Їх так само потрібно буде подати протягом 3 місяців після припинення чи скасування воєнного стану або стану війни. Якщо у суб’єкта декларування через наслідки війни не буде фізичної можливості подати документи вчасно, то він звільняється від адміністративної та/або кримінальної відповідальності через неподання чи несвоєчасне подання декларації (п.п. 3 п. 1 Закону № 2115-IX). Такий суб’єкт декларування повинен подати документи протягом одного місяця з дня закінчення наслідків, які унеможливлювали їх подання. Докладніше про декларування в умовах воєнного стану зазначено в інфографіці, що додається. Водночас Національне агентство надає суб’єктам декларування можливість подавати декларації навіть під час війни. Якщо декларант має на руках всю необхідну інформацію для заповнення відповідної декларації, а також бажає її подати, то це можливо зробити через персональний кабінет у Єдиному державному реєстрі декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (далі – Реєстр декларацій(sad) https://portal.nazk.gov.ua/login. Звертаємо увагу, що з початком війни Національне агентство обмежило доступ до публічної частини Реєстру декларацій та пошуку декларацій посадовців, щоб не наражати на небезпеку публічних службовців на окупованих територіях України. Проте суб’єкт декларування може отримати доступ до всіх поданих раніше документів після входу до персонального кабінету, де будуть відображатися всі подані ним раніше документи із персональними даними, які у відкритій частині Реєстру декларацій були приховані. ІІ. Роль уповноваженої особи з питань запобігання та виявлення корупції у проведенні кампанії декларування під час війни Відповідно до п.п. 1, 3 ч. 6 ст. 131 Закону України «Про запобігання корупції» (далі – Закон) уповноважена особа з питань запобігання та виявлення корупції (далі − уповноважена особа(sad) розробляє, організовує та контролює проведення заходів щодо запобігання корупційним правопорушенням та правопорушенням пов’язаних з корупцією; надає методичну та консультаційну допомогу з питань додержання законодавства про запобігання корупції. Таким чином уповноважена особа зобов’язана організувати виконання вимог фінансового контролю всіма працівниками органу, які є суб’єктами декларування, проконтролювати стан виконання вимог Закону та вжити всіх можливих превентивних заходів для недопущення порушень. Для ефективної реалізації цього обов’язку в умовах воєнного стану уповноваженій особі необхідно: 1. Внести зміни до внутрішнього документа, який визначає організаційні питання проведення кампанії декларування 2022 року в органі, в частині перенесення строків подання декларацій та відповідно строків перевірки факту подання декларацій. 2. Довести до відома суб’єктів декларування роз’яснення Національного агентства від 28.02.2022 № 2 та від 07.03.2022 № 4, які розміщені на офіційному вебсайті Національного агентства: https://nazk.gov.ua/uk/. 3. Надіслати інформаційні листи щодо зміни строків проведення кампанії декларування 2022 року суб’єктам декларування, які:

Код для вставки на сайт

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь